Mec. Wasielewska w Dzienniku Gazeta Prawna o sprzedaży alkoholu online!
Mimo łagodzenia obostrzeń wiele firm poszukuje nowych sposobów na dostarczanie alkoholu klientom. Lokale gastronomiczne, choć mogą już być otwarte, nadal mają kłopoty spowodowane małą liczbą gości.
Sprzedaż alkoholu przez Internet jest w Polsce niedozwolona. Firmy próbują jednak znaleźć sposób, aby dostarczać alkohol, a jednocześnie unikać sankcji. Czy to możliwe?
Mec. Alicja Wasielewska w wypowiedzi dla Dziennika Gazeta Prawna, wyjaśnia: Część sklepów internetowych, legitymizując swe działania, wykorzystuje argument, że alkohol nabywany przez kupującego jest odbierany za jego zgodą przez pełnomocnika z punktu sprzedaży. Faktyczne wydanie towaru kupującemu działającemu przez pełnomocnika
odbywa się więc w punkcie lokalizacyjnie odpowiadającym wskazanemu w zezwoleniu. Tym samym umowa sprzedaży alkoholu przeznaczonego do spożycia poza miejscem sprzedaży finalizuje się w miejscu dozwolonym przez ustawę (mimo że kupujący wchodzi w jego posiadanie dopiero w chwili odebrania go od pełnomocnika – kuriera).
Więcej na temat tego „kreatywnego” rozwiązania można przeczytać w artykule „COVID nie zalegalizował sprzedaży alkoholu online” w dzisiejszym numerze Dziennika Gazeta Prawna!